הפעם נעשה סדר בשירותי הדיגיטל והעלויות שלהן. הרבה בעלי עסקים לא מכירים בכלל את שיטת התמחור של מקדמי עסקים ברשת ולפעמים בתום לב מבצעים עיסקאות יקרות מידי (למרות שתקציבים גבוהים בדיגיטל ב-90% יניבו משמעותית ככל שהמקדם הוא מקדם מקצועי) ויש שיעשו עסקאות זולות מידי, שלא ניתן להשיג בו דבר. הנושא שנדבר עליו היום הוא כמה קידום אתרים אורגני בגוגל – בואו נעשה סדר.
כמה עולה קידום אתרים?
התשובה הטובה ביותר והקצרה ביותר היא שעלות שירותי קידום אתרים יהיו החל מ-2000 ש"ח כתשלום ריטיינר.
התשובה המפורטת יותר היא, שבשונה מעסקה חד פעמית של בעל מקצוע למשל התקנת מזגן בו מבצע הטכנאי את התקנה ומקבל תשלום פר עבודה באותו היום, בקידום אתרים זה אחרת, ויש כמה משתנים לכך:
תחרותיות
לדרג אתר בגוגל זה תהליך עבודה די ארוך, ויש קשר ישיר לרמת התחרות של האתר המקודם. לדוגמא, לאתר חדש של סוכנות ביטוח מצפה דרך ארוכה אל הפסגה (אם בכלל) כיוון המתחרים החזקים ביותר כמו חברות הביטוח, סוכנויות שכבר מקדמות את האתרים שלהם ועוד.
רשימה של נישות תחרותיות מאד:
- ביטוחים
- משכנתא
- בריאות
- נדל"ן
- תיירות
- הלוואות
- חובות
- עריכת דין
וותק האתר
לוותק אתר יש ערך רב בעולם קידום אתרים. במידה ויש בבעלותינו אתר ותיק, שכבר דורג בעבר, כך יהיה לגוגל קל יותר "לסמוך" ולדרג אותו בשנית – כמובן עם עבודת קידום נכונה. במידה והאתר וותיק אך ללא משמעות חיובית, אין ערך לכך. כמו כן, וותק אתר יכול להוות ערך גם אם האתר לא היה באוויר ורק עם השם מתחם (דומיין).
כמו כן, הוותק דורש מחקר של המקדם והכל תלוי בממצאים.
מקצועיות וניסיון
ככל שמקדם האתרים יהיה איכותי, מקצועי ועם ניסיון כך הוא יהיה יקר יותר. כמו כן, מומלץ לא להתפשר על מקדם כיוון שמקדם מקצועי ידע לתת תוצאות ולאפשר החזר השקעה.
עלויות קידום אתרים לפי טווחים
טווח א': 1,500-2,000 ש"ח בחודש.
זהו תקציב די נמוך ומתאים לעסקים קטנים עם אתרי תדמית בלבד (לא לחנויות דיגיטליות) וללא תחרות משמעותית, הלוקחים בחשבון שייקח זמן לדרג את האתר במיקומים גבוהים. כמו כן, מתאים להתפשרות על מקדם אתרים ללא ניסיון.
טווח ב': 2,000-3,000 ש"ח בחודש.
תקציב טוב לחברות קטנות ועסקים קטנים עם סבלנות, ללא תחרות בגדולה או התמודדות מול אתרים מלאי תוכן ותנועה.
במחיר כזה העלאת התוכן תהיה סבירה ולא תמיד איכותית וקישורים חיצוניים מועטים מאד. עם זאת, ניתן לבצע עבודת קידום טובה.
טווח ג': 3,000-5,000 ש"ח בחודש.
תקציב מעולה שמאפשר איכות עבודה גבוהה ומקצועית. התקציב תואם לאתרי תדמית וגם לחנויות דיגיטליות, ניתן לעשות מאמצים לדירוג מילות מפתח תחרותיות.
התקציב הנ"ל אכן יחזיר את ההשקעה אצל מקדם אתרים איכותי.
מילים אחרונות
נמאס לכם לא להבין את נושא העלויות של קידום אורגני? תעקבו אחר כל הכתוב במאמר, תבינו את ההשלכות לכל רמת תקציב ותעשו את הבחירה הנכונה מקצועית וכלכלית עבורכם.